Reservex
Reservdelar till över 300 varumärken Stort utbud
Alltid 49 kr i frakt Låg fraktkostnad
Kontakta vår kundtjänst för hjälp med din reservdel Kunnig kundtjänst
Reservex ikon
Varukorg0
Kundtjänst
Sökfunktionen visar fler reservdelar än vad som går att hitta via menyn.
Sök med modellnummer eller produktnummer som finns på typskylten.
Klicka här för att hitta typskylten på din produkt.

Fraktavgiften är 49 kr.
Det är fraktfritt över 700 kr.
Leveranstiden är 2 till 6 arbetsdagar.

Email: kundtjanst@reservex.se
Kundtjänst email öppettider
Måndag - Fredag
Kl 08:00 - 17:00

Telefon: 042-4955920
Kundtjänst telefon öppettider
Måndagar och Onsdagar
Kl 9:00 - 12:00
Frågor och svar
1. Hur lång är leveranstiden för min order?
SVAR: Varor vi har egen lagerhållning på har en beräknad leveranstid/ordergång på normalt 2-3 arbetsdagar.

Vi beräknar att leveranstid/ordergång generellt är 2-6 arbetsdagar.
Varierande antal dagar beroende på vart tillverkarens centrallager återfinns i Europa.

Icke frekventa reservdelar kan ha en längre leveranstid än beräknat ovan.
Vi informerar via angiven mail vid ordergenomförande i de fall leveranstiden blir längre än 6 arbetsdagar. Notera att detta mail kan hamna i skräppost/övrigt-mapp för din mailklient.

2. Min order har blivit restnoterad, vad betyder det?
SVAR: Ibland har en vara sålt slut hos underleverantör och de kan inte skicka den beställda delen till oss direkt. Då kallas det att man restnoterar och delen levereras först när vi fått hem den. Alla kunder meddelas om detta och kan då avgöra om de vill vänta på leveransen eller inte.

3. Vad tar ni i fraktkostnad?
SVAR: 49 kr i fraktavgift.
Det är fraktfritt över 700 kr.

4. Var kan jag läsa om ångerrätt och reklamation?
SVAR: Du kan läsa om det i våra Köp- och Leveransvillkor.